# 2020 işsizlik maaşı belli oldu

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/2020-issizlik-maasi-belli-oldu-49258h/
- Yayımlanma: 2019-12-27T15:46:55+03:00
- Yazar: Murat Ali Oral

Reklam

 [ ⌊Stablex Kare Banner⌉ ](https://track.adform.net/C/?bn=91045298;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_50})

Asgari ücret zammının açıklanmasının ardından 2020 yılındaki işsizlik maaşı da belli
oldu. Buna göre brüt asgari ücret üzerinden hesaplanan işsizlik maaşı 2020’de en
düşük bin 177 lira, en yüksek 2 bin 354 lira olarak uygulanacak.

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Selçuk, asgari ücretin 1 Ocak 2020 tarihinden
itibaren brüt 2 bin 943 lira, net 2 bin 324 lira 70 kuruş olacağını açıkladı. Bu
açıklamayla işsizlik maaşları da belli oldu. Bu maaşın sınırları geçerli asgari 
ücrete göre belirleniyor ve en düşüğü brüt asgari ücretin yüzde 40’ı, en yükseği
ise yüzde 80’i oranında oluyor. Bu ücretten sadece damga vergisi kesiliyor. Bu detaylar
ışığında damga vergisi kesilmeden önce işsizlik maaşı 2020 yılında en düşük bin 
177 lira, en yüksek 2 bin 354 lira olarak uygulanacak.
