# Asgari ücret yarın açıklanıyor

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/asgari-ucret-yarin-aciklaniyor-49203h/
- Yayımlanma: 2019-12-25T12:06:55+03:00
- Yazar: Murat Ali Oral

Reklam

 [ ⌊Stablex Kare Banner⌉ ](https://track.adform.net/C/?bn=91045298;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_50})

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Selçuk, Asgari Ücret Tespit Komisyonunun
dördüncü toplantısının yarın saat 14.00’te yapılacağını bildirdi

Doğrudan 7 milyona yakın çalışanı ilgilendiren asgari ücret görüşmelerinde, yeni
rakamı belirleme çalışmalarında sona gelindi.

Toplantılarının ilkini 2 Aralık’ta Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığında,
ikincisini 10 Aralık’ta Türk-İş’te, üçüncüsünü 17 Aralık’ta Türkiye İşveren Sendikaları
Konfederasyonunda (TİSK) yapan komisyon, dördüncü toplantı için yine Bakanlıkta 
toplanacak.

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk başkanlığındaki toplantıda,
işveren heyetine TİSK Genel Sekreteri Akansel Koç, işçi heyetine Türk-İş Genel Eğitim
Sekreteri Nazmi Irgat başkanlık edecek.

Toplantıda, 2020 yılında geçerli olacak asgari ücret rakamının Bakan Selçuk tarafından
açıklanması bekleniyor.

GÖZLER HÜKÜMETTİN ATACAĞI ADIMDA

Son görüşme öncesi, hükümet, işçi ve işveren tarafından gelen açıklamalar, dikkatleri
yeni asgari ücret rakamına çevirdi.

Önceki yıllardan farklı olarak bu yıl asgari ücret sürecini Hak-İş ve DİSK ile iletişim
halinde yürüten Türk-İş’in, bir kişinin yaşam maliyeti olarak belirlenen 2 bin 578
liranın altındaki bir rakamı konuşmama ısrarı sürüyor.

Asgari ücret desteğinin 2020’de 200 liraya yükseltilip tüm işletmeleri eşit kapsayacak
şekilde devam etmesi, yüzde 2 olan İşsizlik Sigortası İşveren Payı’nın 2020’de alınmaması
gibi talepleri bulunan TİSK, asgari ücrette dengelerin gözetilmesini istiyor.

TİSK, geride kalan görüşmelerde kamuoyuna bir rakam telaffuz etmemekle birlikte,
Türk-İş’in 2 bin 578 liralık rakamını yüksek buluyor.

Bu süreçte, işçi ve işveren tarafı kadar hükümetin tutumu da ayrı bir merak uyandırıyor.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Malezya temaslarının ardından asgari ücretle
ilgili “Bakalım, son geldikleri nokta nedir, onu da bir kendilerinden görelim. İnşallah,
tarafları memnun edecek bir adımı atarız.” açıklaması asgari ücret görüşmelerini
yeni bir boyuta taşıdı.

ÖNCEKİ TOPLANTILARDA NE OLMUŞTU?

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığındaki ilk toplantıda, Bakan Zehra Zümrüt
Selçuk, tarafların bakış açısını dikkate alarak ortak bir noktada buluşmak istediklerini
belirterek, “Komisyonda tıpkı geçtiğimiz yıl olduğu gibi asgari ücretin tüm tarafların
uzlaşısı ile tespit edilmesini canıgönülden diliyorum.” ifadesini kullanmış, işçi
ve işveren temsilcileri de toplantıda görüş ve taleplerini dile getirmişlerdi.

Türk-İş’in ev sahipliğindeki ikinci toplantıda ise Hazine ve Maliye ile Ticaret 
Bakanlıkları ve TÜİK temsilcileri, ekonomik veri ve raporları sundu.
TİSK’te yapılan
üçüncü toplantıda, TÜİK temsilcisi bir işçinin aylık gıda harcama tutarını komisyona
sundu. Söz konusu tutar, ağır statüdeki işlerde 2 bin 331 lira, orta statüdeki işlerde
2 bin 86 lira 80 kuruş, hafif statüdeki işlerde bin 940 lira 70 kuruş olarak açıklandı.

**KOMİSYON 15 KİŞİDEN OLUŞUYOR**

Asgari ücret, yasa gereği 5’er işçi, işveren ve devlet temsilcisi olmak üzere 15
kişiden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor. Bu komisyonda,
işveren tarafını TİSK, işçi tarafını ise en fazla üyeye sahip konfederasyon olduğu
için Türk-İş temsil ediyor.

Bakanlığın belirlediği üyelerden birinin başkanlık ettiği komisyon, en az 10 üyenin
katılımıyla toplanıp oy çokluğuyla karar veriyor. Oyların eşitliği halinde başkanın
bulunduğu tarafın çoğunluğu sağladığı kabul ediliyor?

**MEVCUT ASGARİ ÜCRET NET 2 BİN 20 LİRA?**

Halen bekar bir işçi için aylık brüt 2 bin 558 lira 40 kuruş olan asgari ücret, 
vergiler ve kesintiler düştüğünde net 2 bin 20 lira 90 kuruş olarak uygulanıyor.
Apartman görevlileri için ise normal işçilerden farklı olarak gelir ve damga vergileri
kesilmediğinden net 2 bin 174 lira 64 kuruş olarak hesaplanıyor.
Asgari ücretin 
işverene toplam maliyeti, bir işçi için 3 bin 6 lira 12 kuruş. Bunun 2 bin 558 lira
40 kuruşunu brüt asgari ücret, 396 lira 55 kuruşunu sosyal güvenlik primi, 51 lira
17 kuruşunu işveren işsizlik sigorta fonu oluşturuyor.
