# Asgari ücret yarın belli oluyor

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/asgari-ucret-yarin-belli-oluyor-58935h/
- Yayımlanma: 2020-12-27T14:18:50+03:00
- Yazar: Murat Ali Oral

Reklam

 [ ⌊Stablex Kare Banner⌉ ](https://track.adform.net/C/?bn=91045298;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_50})

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, Asgari Ücret Tespit
Komisyonu’nun son toplantısının 28 Aralık Pazartesi günü yapılacağını duyurdu.

Toplantı Bakanlığın ev sahipliğinde pazartesi günü saat 10.30’da gerçekleştirecek.
Toplantıya Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk başkanlık
edecek.

TÜİK, bekar bir işçinin asgari geçim tutarının ağır işlerde çalışanlar için 2 bin
792 lira 10 kuruş, orta nitelikteki işlerde çalışanlar için 2 bin 507 lira 70 kuruş,
hafif işlerde çalışanlar için 2 bin 339 lira 10 kuruş olarak hesaplandığını paylaştı.

Türk-İş, Hak-İş ve DİSK, yeni yılda geçerli olacak asgari ücretin insan onuruna 
yaraşır geçinmeyi sağlayacak bir seviyede olması gerektiğini vurguladı.

**HALEN 2 BİN 324 LİRA**

Asgari ücret, halen bekar bir işçi için aylık brüt 2 bin 943 lira, vergiler ve kesintiler
düştüğünde net 2 bin 324 lira 71 kuruş olarak uygulanıyor. Apartman görevlileri 
için ise normal işçilerden farklı olarak gelir ve damga vergileri kesilmediği için
net 2 bin 501 lira 55 kuruş olarak hesaplanıyor.

**İŞVERENE MALİYETİ 3 BİN 458 LİRA**

Asgari ücretin işverene toplam maliyeti, bir işçi için 3 bin 458 lira. Bunun 2 bin
943 lirasını brüt asgari ücret, 456 lira 17 kuruşunu sosyal güvenlik primi, 58 lira
86 kuruşunu işveren işsizlik sigorta fonu oluşturuyor.

**ASGARİ ÜCRETLE ÇALIŞAN SAYISI BİLİNMİYOR**

En son 2014 yılında açıklanan asgari ücretle çalışan sayısı yaklaşık 5 milyon kişiydi.
O günden sonra bir daha açıklama yapılmadığı için asgari ücretli sayısı bilinmiyor.
Sigortalı 10 işçiden 4’ünün asgari ücretli olarak çalıştığı tahmin ediliyor.

Yıllar bazında net asgari ücret rakamları ise şöyle:
2019 ASGARİ ÜCRET: 2 bin 20
TL2018 ASGARİ ÜCRET: 1603 TL2017 ASGARİ ÜCRET: 1404 TL2016 ASGARİ ÜCRET: 1300 TL2015
ASGARİ ÜCRET: 1 Ocak-949TL, 1 Temmuz-1000 TL2014 ASGARİ ÜCRET: 1 Ocak-846 TL, 1 
Temmuz-891 TL2013 ASGARİ ÜCRET: 1 Ocak-773 TL, 1 Temmuz-803 TL
