# AstraZeneca aşısı kanama bozukluğuna sebep oluyor

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/astrazeneca-asisi-kanama-bozukluguna-sebep-oluyor-65329h/
- Yayımlanma: 2021-06-12T07:40:50+03:00
- Yazar: Selim Soydan

Yeni araştırmaya göre Oxford/AstraZeneca aşısının bazı kanama sorunlarıyla ilişkili
olduğu düşünülüyor. AstraZeneca veya Pfizer/BioNTech aşısının ilk dozunu alan kişilerin
analizi, AstraZeneca aşısıyla bağlantılı olarak immün trombositopenik purpura (ITP)
olarak bilinen otoimmün kanama bozukluğu riskinde küçük bir artış olduğunu ortaya
çıkardı. Araştırma ayrıca aşıyla ilişkili diğer kanama ve vasküler olaylar riskinde
artış olduğuna dair kanıtlar olabileceğini öne sürdü. 

Donanımhaber’in haberine göre Birmingham Üniversitesi Hastanesi’nden danışman hematolog
Dr. Will Lester ITP’yi, kişinin bağışıklık sisteminin kendi trombositlerini yok 
ettiği durum olarak tanımlıyor. Ayrıca Lester’a göre bu ITP durumunda ölüm çok nadirdir
ve kanamalar genelde hafif geçer. Araştırmacılar bu risklerin hafif olsa bile ciddiye
alınması gerektiğini düşünüyor. Ancak Hepatit B, Kızamık, Kabakulak gibi hastalıkların
aşılarında da benzer sorunların olduğu biliniyor. 

ITP’nin yanında Nature Medicine dergisinde yayınlanan başka bir çalışmada AstraZeneca
aşısının kan pıhtılaşmasına neden olduğu yazılmıştı. Ancak yine bunun da ciddi bir
risk oluşturmayacağı ve pıhtı önleyici ilaçlarla giderilebileceği söylenmişti. 
