# Devlet memurlarının yemek bedelleri belirlendi

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/devlet-memurlarinin-yemek-bedelleri-belirlendi-42737h/
- Yayımlanma: 2019-01-15T09:20:48+03:00
- Yazar: Haber Merkezi

Reklam

 [ ⌊Stablex Kare Banner⌉ ](https://track.adform.net/C/?bn=91045298;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_50})

Memurlardan bu yıl için 1,37-5,45 lira, sözleşmeli personelden 1,65-6,54 lira öğle
yemeği bedeli tahsil edilecek. 

Hazine ve Maliye Bakanlığının Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği Uygulama
Tebliği, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Tebliğle bu yıl öğle yemeği servisinden faydalanacak memurlardan ve sözleşmeli personelden
alınacak asgari yemek bedellerine ilişkin esaslar belirlendi.

Yiyecek yardımının gerektirdiği giderler, yemek maliyetlerinin Ankara, İstanbul 
ve İzmir için üçte ikisini, diğer iller için yarısını aşmamak üzere kurum bütçelerine
konulan ödeneklerle karşılanacak. Yemek bedelinin bütçeden karşılanamayan kısmı 
personelden alınacak. 

Buna göre, 15 Ocak 2019’dan 14 Ocak 2020’ye kadar öğle yemeği servisinden faydalanacak
memurlardan günlük 1,37 lira ile 5,45 lira arasında bedel tahsil edilecek. Sözleşmeli
personel de aldıkları ücrete göre günlük 1,65 lira ile 6,54 lira arasında öğle yemeği
bedeli ödeyecek.

Bu kapsamda ek göstergesiz görevlerde bulunan memurlardan alınacak öğle yemeği ücreti
günlük 1,37 lira, bin 100’e kadar (bin 100 dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan
2,31 lira, 2 bin 200’e kadar (2 bin 200 dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan
2,85 lira, 3 bin 600’e kadar (3 bin 600 dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan
3,68 lira, 4 bin 800’e kadar (4 bin 800 dahil) ek göstergeli görevlerde bulunanlardan
4,88 lira, 4 bin 800’den daha yüksek ek göstergeli görevlerde bulunanlardan 5,54
lira olarak tahsil edilecek.

Sözleşmeli personelden aylık brüt sözleşme ücreti 3 bin 440 liraya kadar (3 bin 
440 lira dahil) olanlardan günlük 1,65 lira, aylık brüt sözleşme ücretleri 5 bin
805 liraya kadar (5 bin 805 lira dahil) olanlardan günlük 2,85 lira, aylık brüt 
sözleşme ücretleri 8 bin 20 liraya kadar (8 bin 20 lira dahil) olanlardan günlük
5,15 lira, aylık brüt sözleşme ücretleri 8 bin 20 lira üzerinde olanlardan günlük
6,54 lira yemek bedeli alınacak.

Kuruluşlar, personelin kadro veya pozisyon unvanını, hizmetlerinin özelliğini, yemek
maliyetlerini ve yemek servisinin farklı mahallerde daha iyi şartlarda sunulması
gibi hususları dikkate alarak belirtilen miktarların üzerinde yemek bedeli tespit
edebilecek. 
