# Kamu sosyal tesis ücretleri belirlendi

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/kamu-sosyal-tesis-ucretleri-belirlendi-31816h/
- Yayımlanma: 2018-01-19T09:32:43+03:00
- Yazar: Haber Merkezi

Reklam

 [ ⌊Stablex Kare Banner⌉ ](https://track.adform.net/C/?bn=91045298;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_50})

Kamuya ait sosyal tesislerden yararlanmak isteyenlerin ödeyeceği asgari ücret düzeyleri
belirlendi. 

Maliye Bakanlığının Kamu Sosyal Tesislerine İlişkin Tebliği, Resmi Gazete’de yayımlandı.

 

Tebliğ ile merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri, döner sermayeli kuruluşlar,
kamu iktisadi teşebbüsleri, kamu bankalarıyla diğer kamu kurum ve kuruluşlarının
tasarrufunda bulunan eğitim ve dinlenme tesisi, misafirhane, kreş, çocuk bakımevi,
spor tesisi ve benzeri sosyal ve destek amaçlı tesislerden dinlenme veya diğer amaçlarla
yararlanacaklardan alınacak yemek, konaklama ve diğer hizmet bedellerinin tespitinde
ve elde edilen gelirlerin kullanımında uyulacak usul ve esaslar düzenlendi. 

Buna göre, 2018’de kamu kurum ve kuruluşlarınca işletilen eğitim ve dinlenme tesislerinden
yararlanacak kurum personelinden, tebliğde belirlenen özellikleri taşıyan tesislerde
yemek bedeli olarak kişi başına 14-21 lira, konaklama bedeli olarak da 6-10,50 lira
alınacak.

Konut başına, konut veya bağımsız bölümde buzdolabı ve televizyon bulunanlar için
günlük en az 3 lira ellişer kuruş, klima bulunanlar için de günlük en az 5 lira 
ilave bedel tahsil edilecek.

Misafirhanelerden yararlanan kurum personelinden kişi başına her gece için en az
10,50 lira ödeme alınacak. İdarelerce, verilen hizmetin özelliği, maliyeti, standardın
üzerinde olması, odadaki yatak sayısı gibi hususlar dikkate alınarak daha yüksek
konaklama bedeli belirlenebilecek. 

Kamu kurum ve kuruluşlarına ait kreş ve çocuk bakımevlerine kabul edilecek devlet
memurlarıyla diğer kamu personelinin her çocuğu için aylık bakım ücreti asgari 189
lira olacak ancak belirlenen asgari aylık ücretlerin kreş ve çocuk bakımevi hizmetlerinin
karşılanmasında yeterli olmadığı durumlarda kurum ve kuruluşlar, belirlenen ücretin
üzerinde bedel tespit etme yetkisine sahip bulunacak. 

Hamam, sauna ve kaplıcalardan bir saatlik yararlanma karşılığı kişi başına en az
13 lira ödenecek.

Tebliğ, 1 Şubat’ta yürürlüğe girecek.
