# Maaşlara yapılacak zamlar yeni vergi ile gitti

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/maaslara-yapilacak-zamlar-yeni-vergi-ile-gitti-27510h/
- Yayımlanma: 2017-09-28T17:11:06+03:00
- Yazar: Murat Ali Oral

Reklam

 [ ⌊Stablex Kare Banner⌉ ](https://track.adform.net/C/?bn=91045298;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_50})

Brüt maaş üzerinden anlaşan özel sektör çalışanları, memur ve sözleşmeli personelin
maaşlarında yeni vergi düzenlemesi ile birlikte yüzde 3 daha fazla vergi kesintisi
olacak.

Maliye Bakanı Naci Ağbal, Meclis’e sunulan kanun tasarısıyla ilgili açıklamalarda
bulundu.

Buna göre, Gelir Vergisi tarifesinde üçüncü dilimdeki yüzde 27 olan oran yüzde 30’
a çıkarılıyor.
Tasarıyla yapılan düzenlemeye göre, ücret gelirleri için 1.1.2018
tarihinden, diğer gelirler için ise 1.1.2017 tarihinden geçerli olmak üzere gelir
vergisi tarifesinin üçüncü diliminde yer alan gelirler için vergi oranı yüzde 27’
den yüzde 30’a çıkarılıyor.

Hali hazırdaki düzenlemeye göre, 13 bin liraya kadar yüzde 15, 13 bin ile 30 bin
lira arasındaki ücret gelirine yüzde 20, 30 bin ila 70 bin arasındaki ücret gelirine
ise yüzde 27 vergi oranı uygulanıyor.

Özellikle üst düzey kamu personeli, sözleşmeli personel, döner sermaye ve üretimi
teşvik primi alan kamu personeli ile bazı KİT personeli yılın son aylarında 3. vergi
dilimine giriyor. Ayrıca brüt ücret üzerinden anlaşan özel sektör çalışanlarının
da maaşlarında yüzde 3 oranında düşüş yaşanacak.

Tasarının yasalaşması halinde, üçüncü vergi dilimine giren kamu personeli daha fazla
vergi ödemek durumunda kalacak.
