# Memurun fazla mesai ücretine yüzde 6,19 zam

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/memurun-fazla-mesai-ucretine-yuzde-619-zam-57130h/
- Yayımlanma: 2020-10-22T13:16:04+03:00
- Yazar: Haber Merkezi

Reklam

 [ ⌊Stablex Kare Banner⌉ ](https://track.adform.net/C/?bn=91045298;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_50})

Devlet memurlarının 2 lira 26 kuruş olan saat başı fazla çalışma ücreti, yeni yılda
yüzde 6,19 artışla 2 lira 40 kuruşa yükselecek. Zamlı fazla mesai ücreti, 1 Ocak
2021’den itibaren uygulanacak.

 

Düzenlemeyle Harcırah Kanunu uyarınca verilecek yurt içi gündelik ve tazminat tutarları
da belirlendi. Yeni yılda TBMM Başkanı ve Cumhurbaşkanı yardımcılarının harcırahı
73,25 liradan 80,50 liraya; Anayasa Mahkemesi Başkanı, bakanlar, Genelkurmay Başkanı,
milletvekilleri, kuvvet komutanları, Jandarma Genel Komutanı, Sahil Güvenlik Komutanı,
Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanı, TBMM Genel Sekreteri, orgeneraller, oramiraller,
Yargıtay, Danıştay, Uyuşmazlık Mahkemesi ve Sayıştay başkanları, Yargıtay Cumhuriyet
Başsavcısı, Danıştay Başsavcısı, Diyanet İşleri ve Yükseköğretim Kurulu başkanlarının
yurt içi gündeliği de 66,85 liradan 73,50 liraya çıkarıldı.

Yurt içi gündelik tutarı, ek göstergesi 8000 ve daha yüksek kadrolarda bulunan memurlar
için 61.65 liraya çıkacak. En alt kademedeki memura ise 46.35 lira ödenecek.
