# Motorlu taşıtlar vergisi yüzde 12 artacak

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/motorlu-tasitlar-vergisi-yuzde-12-artacak-49169h/
- Yayımlanma: 2019-12-23T15:33:14+03:00
- Yazar: Murat Ali Oral

Reklam

 [ ⌊Stablex Kare Banner⌉ ](https://track.adform.net/C/?bn=91045298;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_50})

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzaladığı ve Resmi Gazete’de yer alan kararda,
2020 yılında motorlu taşıtlar vergisine (MTV) gelen artış miktarı açıklandı. 

Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı Kararı’na göre, 2020 yılında Motorlu Taşıtlar
Vergisi (MTV) tutarlarına uygulanacak yeniden değerleme oranının belirlenmesine 
ilişkin ekli karın yürürlüğe konulmasına, 197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu’nun
10’ncu maddesi gereğince karar verildi. Resmi Gazete’de 22 Aralık 2019 tarihli 1839
sayılı Cumhurbaşkanı Kararı’nın eki olarak yayımlanan Karar’ın 1. maddesinde şu 
ifadelere yer verildi:

“2019 yılı için tespit edilen yeniden değerleme oranı, 18 Şubat 1963 tarihli ve 
197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu’nun 5’nci maddesinde yer alan 1 sayılı
tarife, 6’ncı maddesinde yer alan 2 ve 4 sayılı tarifeler ve geçici 8’nci maddesinde
yer alan 1/A sayılı tarifede bulunan taşıtlar için, 2020 yılında motorlu taşıtlar
vergisi tutarına uygulanmak üzere yüzde 12 belirlenmiştir.”

Öte yandan, bu karar 1 Ocak 2020 tarihinde yürürlüğe girecek.

HARÇ VE TRAFİK CEZALARINA YÜZDE 22.58 ARTIŞ

Bu yıl için yeniden değerleme oranı, yüzde 22,58 olarak belirlendi. Pasaport, ehliyet
harcı, trafik cezaları, yurtdışından yolcu beraberinde getirilen cep telefonları
için ödenen ücretler 2020’de yüzde 22.58 oranında artacak.

Hazine ve Maliye Bakanlığının (Gelir İdaresi Başkanlığı), Vergi Usul Kanunu Genel
Tebliği, Resmi Gazete’de yayımlandı.

Tebliğde, Vergi Usul Kanunu’nun ilgili maddesinde, yeniden değerleme oranının, yeniden
değerleme yapılacak yılın ekim ayında (ekim ayı dahil) bir önceki yılın aynı dönemine
göre Türkiye İstatistik Kurumunun yurt içi üretici fiyat endeksinde meydana gelen
ortalama fiyat artış oranı olduğu belirtilerek, bu oranın Bakanlıkça Resmi Gazete
ile ilan edileceği hükmünün yer aldığı ifade edildi.

Bu kapsamda, yeniden değerleme oranının 2019 için yüzde 22,58 olarak tespit edildiği
aktarılan tebliğde, söz konusu oranın 2019 yılına ait son geçici vergi dönemi için
de uygulanacağı kaydedildi.

Öte yandan, bu konuda daha önce yayımlanan tebliğlerin yürürlükte kalacağı da belirtildi.
