# Yeni teşvik paketi TBMM’de

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/yeni-tesvik-paketi-tbmmde-56842h/
- Yayımlanma: 2020-10-16T19:04:42+03:00
- Yazar: Murat Ali Oral

Reklam

 [ ⌊Stablex Kare Banner⌉ ](https://track.adform.net/C/?bn=91045298;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_50})

Cumhurbaşkanı kararıyla işveren prim desteği, prim teşviki, gelir vergisi stopaj
teşviki ile damga vergisi desteğinin süresi 31 Aralık 2023’e, kısa çalışma ödeneğinin
süresi ise 30 Haziran 2021’e kadar uzatılabilecek.

AK Parti’li milletvekillerinin imzasını taşıyan İşsizlik Sigortası Kanunu İle Bazı
Kanunlarda Değişiklik yapılması Hakkında Kanun Teklifi, TBMM Başkanlığına sunuldu.

Teklifle İşsizlik Sigortası Kanunu’na madde ekleniyor. Buna göre, işsizlik ödeneğinden
yararlandırılanların, işten ayrılmalarını takip eden 90 gün içinde işe girmeleri
ve 12 ay süreyle kesintisiz hizmet akdine tabi olarak çalışmaları halinde, işsizlik
ödeneğinden yararlandıkları süre için hesaplanacak uzun vadeli sigorta primleri 
İşsizlik Sigortası Fonu’ndan karşılanacak.

Cumhurbaşkanı; kadın, genç ve mesleki yeterlilik belgesi sahiplerini istihdam etmesi
halinde işverene sağlanan prim desteği; bir önceki yıl ortalamasına ilave istihdam
edilen kişiler için 12 ay, bu kişinin kadın, genç veya engelli olması durumunda 
18 ay süreyle işverene sağlanan prim teşviki ve ilave istihdam sağlayan işverene
gelir vergisi stopaj teşviki ile damga vergisi desteği uygulamasının süresini 31
Aralık 2023 tarihine kadar uzatmaya yetkili olacak.

Esnaf Ahilik Sandığı uygulamasının yürürlük tarihi, Kovid-19 salgınının olumsuz 
etkileri nedeniyle 1 Ocak 2021’den 31 Aralık 2023 tarihine erteleniyor.

Cumhurbaşkanı kısa çalışma ödeneği uygulamasının süresini, 30 Haziran 2021’e kadar
uzatma yetkisine sahip olacak.

Cumhurbaşkanı, kısa çalışma ödeneğinden yararlanan sigortalıların normal çalışma
sürelerine dönmeleri durumunda işverene ödenen ve İşsizlik Sigortası Fonu’ndan karşılanan
prim desteği süresini de 30 Haziran 2021’e kadar uzatabilecek.

**Nakdi ücret desteği**

Kanun teklifiyle İşsizlik Sigortası Kanunu’na geçici madde ekleniyor.

Buna göre, işsiz olan kişilerin yeniden istihdamı ile SGK’ye bildirilmeksizin çalışan
kişilerin de istihdam edilebilmesi için iş veya hizmet sözleşmesi 1 Ocak 2019-17
Nisan 2020 döneminde sona erenlerle SGK’ye bildirilmeksizin çalışanların en son 
çalıştıkları işyerlerine başvurmaları ve bu işverenler tarafından fiilen çalıştırılmaları
halinde, işverenlere her ay Kuruma ödeyecekleri tüm primlerden mahsup edilmek üzere
günlük 44,15 lira destek verilecek.

Başvuruda bulananlardan işveren tarafından işe alınıp ücretsiz izne ayrılanlar için
günlük 39,24 lira, bu kapsamda olup başvurusunun kabul edilmediğini bildirenler 
için ise söz konusu şartlar dahilinde hane başına günlük 34,34 lira destek verilmesi
öngörülüyor.

Hizmetleri, SGK’ye bildirilmeksizin çalıştırıldığı işveren tarafından kabul edilenlere,
işveren tarafından bu şekilde çalıştırıldıkları döneme ilişkin olarak ücret ve ücrete
bağlı hakları hariç olmak üzere diğer haklarından feragat etmiş sayılacak ve bu 
şekilde çalıştırıldıkları dönemde ilgili mevzuatı uyarınca daha önce yararlanmış
oldukları sosyal yardım ve diğer haklar borç çıkarılmayacak.

Bu madde uyarınca başvuruda bulunanlardan hizmetlerini SGK’ye bildirilmeksizin istihdam
ettiğini kabul eden işverenlere ilgililerin işveren yanında hizmetleri bildirilmeksizin
çalıştırıldığı dönemler için Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu 
uyarınca idari para cezası uygulanmayacak, işsizlik sigortası primi de dahil olmak
üzere sigorta primi tahakkuk ettirilmeyecek, ilgili mevzuatta yer alan ortalama 
ve toplam sigortalı sayısı hesabında dikkate alınmayacak.

İşsizlik Sigortası Kanunu’na eklenen başka bir geçici maddeye göre de işverene, 
Ocak 2019-Nisan 2020 döneminde en az sigortalı bildirimi yapılan ay veya dönemdeki
sigortalı sayısına ilave olarak istihdam edeceği her bir sigortalı için her ay SGK’ye
ödeyeceği tüm primlerden mahsup edilmek üzere nakdi ücret desteği sağlanacak.

Bu kapsamda İşsizlik Sigortası Fonu’ndan karşılanacak destek tutarının, işe alındığı
tarihten itibaren fiilen çalıştırılacak sigortalılar için günlük 44,15 lira, ilave
işe alınacaklardan işveren tarafından ücretsiz izne ayrılacaklara ise günlük 39,24
lira olması öngörülüyor.

Cumhurbaşkanı, söz konusu destek ve nakdi destek tutarlarını, maddelerin yürürlük
tarihinden sonra tespit edilecek asgari ücret artış oranında artırmaya yetkili olacak.
