# Yeni vergilerin ayrıntıları belli oluyor

- Bağlantı: https://www.borsatek.com/yeni-vergilerin-ayrintilari-belli-oluyor-48091h/
- Yayımlanma: 2019-10-20T14:17:34+03:00
- Yazar: Murat Ali Oral

Reklam

 [ ⌊Stablex Kare Banner⌉ ](https://track.adform.net/C/?bn=91045298;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_50})

Artan bütçe açıklarını frenlemekte zorlanan iktidar, ilave vergi toplamak için yüksek
maaş, kira, kâr payı ve serbest meslek geliri elde edenlerin vergisi yükseltecek.
Ayrıca araç kiralayanlar, futbolcular, döviz faizi elde edenler ile 5 milyon liranın
üzerindeki konutu olanların vergi yükü her yıl artacak. Bir tek şirketlerin vergisi
düşecek.

Sözcü’den Erdoğan Süzer’in haberine göre AKP’nin üzerinde çalıştığı vergi taslağının
ayrıntıları netleşmeye başladı. Taslak düzenlemeye göre, yıllık brüt 500 bin ila
750 bin lira arasında gelir elde eden ücretliler, evini kiraya veren ev sahipleri,
şirketlerinden kâr payı alan patronlar ve serbest meslek kazancı elde edenlerin 
vergisi yüzde 35’ten yüzde 39’a çıkacak. Bu kesimin ödeyeceği vergi oranı yıllık
gelir 750 bin ila 1 milyon lira arasındaysa yüzde 43’e, 1 milyon liranın üzerindeyse
yüzde 45’e çıkacak.

Cumhurbaşkanı yüzde 15-45 arasında değişecek vergi dilimlerinin her birindeki oranı
5’er puan artırıp azaltabilecek. Cumhurbaşkanı eğer isterse başta asgari ücretlilerle
düşük ücretli ve memurların maaşlarının yıl ortasında düşmesine yol açan yüzde 15,
20 ve 27’lik dilimlerde 5’er puanlık indirim de yapabilecek. Böyle bir indirim olması
halinde milyonlarca çalışan maaşlarının düşmesinden kurtulabilecek. Ancak paketin
asıl amacı ilave gelir toplamak olduğu için böyle bir sürpriz beklenmiyor.

Üst gelir dilimlerine getirilecek yüksek oranlı vergi 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren
elde edilen gelirlere uygulanacak. Dolayısıyla yüksek ücretlilerden daha önce yüzde
35 vergi ödedikleri maaşları için ilave 10 puana kadar vergi istenebilecek. Aynı
şekilde kira ve rant geliri elde edenler de 2019 gelirleri için daha önce yüzde 
35 vergi ödeyecekken bu vergi yüzde 45’e çıkabilecek. Ayrıca yıllık brüt ücret geliri
500 bin lirayı aşan tüm çalışanlar ilk kez aynı işverenden aldıkları maaş için beyanname
vermek zorunda kalacak. Böylece bu kesimden yüzde 4-5 oranında ilave vergi alınabilecek.

**Döviz faizine ek vergi**

Taslağa göre, bu yıl yüzde 22 olan kurumlar vergisi oranı, banka ve finans sektörü
hariç olmak üzere gelecek yıl yüzde 20’ye, 2021’de yüzde 18’e düşecek. Cumhurbaşkanı
yüzde 18’lik oranı yüzde 13’e kadar da düşürebilecek. Halka açılan şirketlere ilave
2 puan indirim sağlanacak. Kiralık binek araçlar giderlerinin en fazla 4 bin liraya
kadarı vergiden düşülecek. Bankada dövizi olanların faizine 20 puana kadar ilave
vergi konulacak. 5 milyon ve üzerindeki konuta her yıl yüzde 1 değerli konut vergisi
uygulanacak.
