Beyaz Saray’dan 1 Kasฤฑm seรงimleri sonrasฤฑ ilk aรงฤฑklama geldi.Beyaz Saray’dan yapฤฑlan aรงฤฑklamada; Tรผrkiye seรงim sonucundan dolayฤฑ tebrik edilirken, seรงim sรผreci boyunca medyaya ve gazetecilere karลฤฑ uygulanan baskฤฑlardan dolayฤฑ endiลe duyulduฤu belirtildi.
Aรงฤฑklamada ayrฤฑca Tรผrkiye’de uluslararasฤฑ hukuk kurallarฤฑnฤฑn gรถzetilmesi gerektiฤi vurgusu yapฤฑldฤฑ, “Tรผrk yetkililere, Tรผrk Anayasasฤฑ’nda var olan evrensel deฤerlere saygฤฑ duyma รงaฤrฤฑsฤฑnda bulunuyoruz” ifadeleri kullanฤฑldฤฑ.







