Ankara Bรผyรผkลehir Belediye Baลkanฤฑ Mansur Yavaล, hafriyat gelirlerinin Gรถkรงek ailesine ait Osmanlฤฑspor’a aktarฤฑlma iลini sonlandฤฑrdฤฑ. Alฤฑnan bu karar aynฤฑ zamanda Yavaล’ฤฑn seรงim vaatleri arasฤฑnda yer alฤฑyordu.
Ciddi Gazete’de yer alan habere gรถre, Yavaล’ฤฑn aldฤฑฤฤฑ bu kararla birlikte Gรถkรงek’lerin sahibi olduฤu รถzel ลirket statรผsรผndeki Osmanlฤฑspor’a bundan sonra kaynak aktarฤฑlmayacak.
Seรงim dรถneminde sรถylemiลti
Mansur Yavaล, seรงim dรถneminde katฤฑldฤฑฤฤฑ bir televizyon programฤฑnda, Gรถkรงeklerin sahibi olduฤu Osmanlฤฑspor’a aktarฤฑlan parayฤฑ Ankaralฤฑlar iรงin yatฤฑrฤฑma dรถnรผลtรผreceฤini sรถylemiลti. Yavaล, canlฤฑ yayฤฑnda ลu aรงฤฑklamayฤฑ yapmฤฑลtฤฑ:
“Bize ‘Kaynak nereden bulacaksฤฑnฤฑz?’ diye soruyorlar. Hafriyat gelirleri Osmanlฤฑspor’a verildi. Gรผnlรผk 15-20 milyar gelir vardฤฑ oradan. Bilboard gelirleri vardฤฑ. Bunlar belediyelere verilseydi kaynak oluลurdu. Biz bunlarฤฑn tamamฤฑnฤฑ Ankaralฤฑlar iรงin kullanฤฑp yatฤฑrฤฑmlarฤฑmฤฑza kaynak oluลturacaฤฤฑz.”
Ankara’nฤฑn hafriyat iลi, belediye ลirketi ANFA รผzerinden Melih Gรถkรงek’in oฤlu Osman Gรถkรงek’in sahibi olduฤu Osmanlฤฑspor’a verilmiล, Osmanlฤฑspor da ihaleyi bir alt ลirkete devredip komisyon almฤฑลtฤฑ. Melih Gรถkรงek, gelirin ‘abartฤฑlmamasฤฑnฤฑ’, yฤฑllฤฑk 5 milyon lira civarฤฑnda bir para olduฤunu sรถylemiลti.







