Borsa, halka arzlar, dรถviz, kripto para, hisse รถnerileri

ErdoฤŸan: Kitabฤฑmda geri adฤฑm atmak yok

CumhurbaลŸkanฤฑ ErdoฤŸan, 10 bรผyรผkelรงi meselesiyle ilgili ABD basฤฑnฤฑnda yer alan manลŸetlere iliลŸkin, "Ben nasฤฑl geri adฤฑm attฤฑm? Ben taarruzdayฤฑm. Benim kitabฤฑmda geri adฤฑm atmak yok" dedi.
ErdoฤŸan: Kitabฤฑmda geri adฤฑm atmak yok Borsatek

CumhurbaลŸkanฤฑ Recep Tayyip ErdoฤŸan, Azerbaycanโ€™daki temaslarฤฑnฤฑn ardฤฑndan dรถnรผลŸ uรงaฤŸฤฑnda gazetecilere รถnemli aรงฤฑklamalarda bulundu.

10 bรผyรผkelรงi kriziyle ilgili “AtmฤฑลŸ olduฤŸumuz adฤฑm birilerine gรถvde gรถsterisi deฤŸil, sadece Tรผrkiyeโ€™de gรถrev yapan bรผyรผkelรงilerin Tรผrkiyeโ€™nin iรง iลŸlerine mรผdahil olmamasฤฑ anlamฤฑndadฤฑr” diyen ErdoฤŸan, “Bu รผlkede gรถrev yapan bรผyรผkelรงinin, neyin nereye varacaฤŸฤฑnฤฑ รงok iyi bilmesi lazฤฑm. Bilmiyorsa, Viyana SรถzleลŸmesi’nin 41’inci maddesini hatฤฑrlatmฤฑลŸ olduk” ifadelerini kullandฤฑ.

ErdoฤŸan, ABD basฤฑnฤฑnda yer alan ‘ErdoฤŸan geri adฤฑm attฤฑ’ manลŸetlerine iliลŸkin soruya “Ben nasฤฑl geri adฤฑm attฤฑm? Ben taarruzdayฤฑm. Benim kitabฤฑmda geri adฤฑm atmak yok” diye cevap verdi.

CumhurbaลŸkanฤฑ ErdoฤŸan, ABD BaลŸkanฤฑ Joe Biden ile Glasgow’da gerรงekleลŸtirecekleri gรถrรผลŸmede, F-35 meselesini ele alacaklarฤฑnฤฑ sรถyledi.

ErdoฤŸan ayrฤฑca, yรผzde 7 seรงim barajฤฑ teklifini MHP Lideri Devlet Bahรงeli’nin kabul ettiฤŸini belirtti.

ErdoฤŸan’ฤฑn aรงฤฑklamalarฤฑ ลŸu ลŸekilde:

โ€œCumhurbaลŸkanฤฑ Sayฤฑn ฤฐlham Aliyevโ€™in davetine icabetle, Azerbaycanโ€™a gerรงekleลŸtirdiฤŸimiz gรผnรผbirlik รงalฤฑลŸma ziyaretini, verimli bir ลŸekilde tamamladฤฑk. KardeลŸ Azerbaycanโ€™ฤฑ son olarak haziran ayฤฑnda ziyaret etmiลŸtim. ฤฐlham KardeลŸimle, ลžuลŸaโ€™nฤฑn ardฤฑndan bu defa da iลŸgalden kurtarฤฑlan Fรผzuli ve Zengilanโ€™da bir araya geldik.

Ziyaretimizde, Azerbaycanโ€™ฤฑn, iลŸgalden kurtarฤฑlan topraklarฤฑnda hayata geรงirdiฤŸi yeniden imar ve kalkฤฑnma รงalฤฑลŸmalarฤฑnฤฑ yakฤฑndan gรถrdรผk. Bรถlgedeki ekonomik kapasitenin canlandฤฑrฤฑlmasฤฑna, ulaลŸtฤฑrma hatlarฤฑnฤฑn ihyasฤฑna ve yenilerinin inลŸasฤฑna dair faaliyetleri birlikte incelemiลŸ olduk. Azerbaycanโ€™ฤฑn baลŸarฤฑlarฤฑyla, en az Azerbaycanlฤฑ kardeลŸlerimiz kadar biz de mutlu oluyoruz. Tรผrkiye olarak, bu projelerin parรงasฤฑ olduฤŸumuz iรงin gurur duyuyoruz.

Ziyaretimiz kapsamฤฑnda, 8 ay gibi rekor bir sรผrede tamamlanan Fรผzuli Uluslararasฤฑ Havalimanฤฑโ€™nฤฑn aรงฤฑlฤฑลŸฤฑnฤฑ, kardeลŸim CumhurbaลŸkanฤฑ Aliyevโ€™le birlikte gerรงekleลŸtirdik. Bรถylelikle kilit รถnemdeki bir hava ulaลŸtฤฑrma gรผzergahฤฑ, hayata geรงirilmiลŸ oldu. Bu havalimanฤฑ, sadece Azerbaycan iรงin deฤŸil, Kafkaslarฤฑn geneli iรงin de ulaลŸtฤฑrma konusunda katma deฤŸer sunabilecek potansiyele sahiptir. Azerbaycanโ€™ฤฑn, bรถlgenin kalkฤฑnma รถnceliฤŸi yรถnรผndeki iradesinin tezahรผrรผ olan ve รงok kฤฑsa sรผrede tamamlanan bu รถnemli ulaลŸtฤฑrma merkezinin faaliyete geรงirilmesinde emeฤŸi bulunan herkesi tebrik ediyorum.

‘Azat edilen Azerbaycan topraklarฤฑnฤฑn, yakฤฑn zamanda bรถlgede รถrnek refah merkezi olacaฤŸฤฑna inanฤฑyorum’

Ziyaretim vesilesiyle, yine bรถlgedeki ulaลŸtฤฑrma iรงin รถnemli bir yere sahip olan karayollarฤฑ inลŸasฤฑyla ilgili รงalฤฑลŸmalarฤฑ da yerinde inceledik; bunlarฤฑn temel atma tรถrenine iลŸtirak ettik. ลžirketlerimiz tarafฤฑndan bรถlgede sรผrdรผrรผlen karayolu inลŸaatฤฑ รงalฤฑลŸmalarฤฑ hakkฤฑnda yetkililerimiz ve รงalฤฑลŸanlarฤฑmฤฑzdan bilgi aldฤฑk. Tรผrkiye olarak, bรถlgesel barฤฑลŸ ve istikrarฤฑn tesisinde ulaลŸtฤฑrma hatlarฤฑnฤฑn รถnemini her zaman vurguladฤฑk.

Ziyaretim sฤฑrasฤฑnda, bรถlgenin yeniden kalkฤฑndฤฑrฤฑlmasฤฑ amacฤฑyla baลŸlatฤฑlan akฤฑllฤฑ tarฤฑm projeleri kapsamฤฑnda, Zengilanโ€™ฤฑ da ziyaret ettik ve buradaki Akฤฑllฤฑ Tarฤฑm Kampรผsรผnรผn temelini, kardeลŸim Sayฤฑn Aliyevโ€™le birlikte attฤฑk. ฤฐลŸgalden kurtarฤฑlan bรถlgelerde, tarฤฑm รผretiminin modern ve sรผrdรผrรผlebilir yรถntemlerle yeniden baลŸlamasฤฑnฤฑ, 30 yฤฑla yakฤฑn sรผren iลŸgalin รงevreye verdiฤŸi tahribatฤฑn yaralarฤฑnฤฑn sarฤฑlmasฤฑ bakฤฑmฤฑndan รถnemsiyoruz.

Azat edilen Azerbaycan topraklarฤฑnฤฑn, yakฤฑn zamanda bรถlgede รถrnek birer รผretim ve refah merkezi olacaฤŸฤฑna gรถnรผlden inanฤฑyorum. Tรผm bu alanlarda ilgili kurumlarฤฑmฤฑz, kuruluลŸlarฤฑmฤฑz ve firmalarฤฑmฤฑz Azerbaycanlฤฑ kardeลŸleriyle omuz omuza รงalฤฑลŸฤฑyor.

-Siz de ifade ettiniz, bรถlgede bรผyรผk bir deฤŸiลŸim var. Tรผrkiyeโ€™nin de desteฤŸiyle bรผyรผk bir kalkฤฑnma hamlesi yapฤฑlฤฑyor, Fรผzuli Havalimanฤฑ aรงฤฑldฤฑ. Zengezur Koridorunun da hayata geรงirilmesi planlanฤฑyor. Bรผtรผn geliลŸmeler bรถlgeyi, Tรผrkiyeโ€™yi, diฤŸer รผlkelerle iliลŸkilerimizi nasฤฑl etkileyecek?

ลžu an itibarฤฑyla altyapฤฑ ve รผst yapฤฑda Tรผrk firmalarฤฑnฤฑn Azerbaycanโ€™da รงok ciddi bir potansiyele sahip olduฤŸunu gรถrรผyoruz. ลžu an itibarฤฑyla altyapฤฑ inลŸaatlarฤฑnda Tรผrk firmalarฤฑ รงok ciddi iลŸler almฤฑลŸ durumdalar. ฤฐndiฤŸimiz Fรผzuli Havalimanฤฑnda 12 Tรผrk firmasฤฑ Azerbaycanlฤฑ kardeลŸleriyle birlikte รงalฤฑลŸtฤฑlar ve 8 ay gibi kฤฑsa bir zamanda burayฤฑ yetiลŸtirdiler. ลžimdi iki tane daha havalimanฤฑnฤฑn inลŸasฤฑ devam ediyor. Onlarฤฑn da sรผratle, 1 yฤฑl iรงinde bitirileceฤŸi planlanmฤฑลŸ vaziyette. Akฤฑllฤฑ tarฤฑm dediฤŸimiz olayda da ลŸu anda yoฤŸun bir ลŸekilde Tรผrkiye-Azerbaycan birlikteliฤŸiyle akฤฑllฤฑ tarฤฑm yapฤฑlฤฑyor ve bununla ilgili รงalฤฑลŸmalar da yine kararlฤฑ bir ลŸekilde devam ediyor. Bunun yanฤฑnda hayvancฤฑlฤฑkta da ลŸu anda baลŸarฤฑlฤฑ bir รงalฤฑลŸmanฤฑn olduฤŸunu bizzat gรถrdรผk. Bu baลŸarฤฑlฤฑ รงalฤฑลŸmayla birlikte bir taraftan mayฤฑn temizliฤŸi de sรผrรผyor. Mayฤฑndan arฤฑndฤฑrฤฑlmฤฑลŸ olan arazilerde ลŸu an itibarฤฑyla gerek Azerbaycanโ€™a gerekse Tรผrkiyeโ€™ye yรถnelik kazan-kazan esasฤฑna gรถre, tarฤฑm ve hayvancฤฑlฤฑk baลŸlamฤฑลŸ vaziyette. En az 5-10 bin kadar angus tรผrรผ hayvan buraya getirilmek suretiyle burada besi hayvancฤฑlฤฑฤŸฤฑ cinsinden bir รงalฤฑลŸmanฤฑn yapฤฑlacaฤŸฤฑnฤฑ, bununla da รถzellikle Azerbaycanโ€™ฤฑn et ithalatฤฑnฤฑ minimize edeceklerini bizlere sรถylediler. Bu da gรถsteriyor ki ลŸu anda tarฤฑmda ve hayvancฤฑlฤฑkta bu noktada รงok ciddi sฤฑรงrama olacak. Aynฤฑ ลŸekilde altyapฤฑ ve รผstyapฤฑda yine Tรผrkiye-Azerbaycan iลŸ birliฤŸiyle รงok ciddi kararlฤฑ bir adฤฑm atฤฑlmฤฑลŸ vaziyette.

‘ฤฐran, aklฤฑselimle hareket etmeli’

– Gerek ลŸahsฤฑnฤฑz gerek Sayฤฑn Aliyev Ermenistanโ€™a kalฤฑcฤฑ barฤฑลŸ iรงin masaya gelmesi รงaฤŸrฤฑsฤฑnda bulunmuลŸtunuz, hatta 6โ€™lฤฑ bir komisyon รถnermiลŸtiniz; ฤฐran ve Gรผrcistanโ€™ฤฑn da iรงinde olacaฤŸฤฑ. Bugรผn Ermenistanโ€™a yรถnelik bu รงaฤŸrฤฑyฤฑ da tekrarladฤฑnฤฑz. Ama ฤฐran son dรถnemde โ€œฤฐsrailโ€™i buraya getirdinizโ€ bahanesiyle Azerbaycanโ€™ฤฑ ciddi ลŸekilde tehdit ediyor; diฤŸer taraftan da Ermenistanโ€™la yeni iลŸ birliฤŸi arayฤฑลŸlarฤฑna girerek sanki sizin ve Sayฤฑn Aliyevโ€™in รงabalarฤฑnฤฑ baltalamaya รงalฤฑลŸฤฑyor gibi bir gรถrรผntรผ var. Siz bunu nasฤฑl yorumluyorsunuz?

ฤฐlham Beyโ€™le bu konunun da mรผzakeresini yaptฤฑk. ฤฐlham Bey kararlฤฑ bir duruลŸ iรงerisinde ve o kararlฤฑ duruลŸundan da herhangi bir taviz vermiyor. Dedi ki โ€œBizim ฤฐsrailโ€™e yรถnelik verilmiลŸ bir tavizimiz yok. Biz ฤฐsrailโ€™le her tรผrlรผ mal mรผbadelesi iรงerisinde adฤฑm atabiliriz. Farklฤฑ รผlkelerle nasฤฑl adฤฑm atฤฑyorsak, burada da aynฤฑ ลŸekilde ฤฐsrailโ€™le bu tรผr iliลŸkilerimiz vardฤฑr ve bundan sonra da olacaktฤฑr.โ€ Bu konularda da รผlkeler birbirlerinin karar mekanizmalarฤฑnฤฑ etkilememeli, etkileyemez. Temennimiz odur ki ฤฐran da burada aklฤฑselim ile hareket ederse ฤฐran ve Azerbaycan arasฤฑnda herhangi bir sฤฑkฤฑntฤฑ yaลŸanmamฤฑลŸ olsun.

‘Viyana SรถzleลŸmesinin 41โ€™inci maddesini onlara hatฤฑrlatmฤฑลŸ olduk’

-10 bรผyรผkelรงiden gerilimi dรผลŸรผren bir aรงฤฑklama geldi. Aslฤฑnda sizin yaptฤฑฤŸฤฑnฤฑz bu รงฤฑkฤฑลŸ Davosโ€™taki โ€œone minuteโ€ รงฤฑkฤฑลŸฤฑna benzeyen bir รงฤฑkฤฑลŸ olarak nitelendirildi. Ne yaลŸandฤฑ bu sรผreรงte? Biden ile gรถrรผลŸme รถncesinde Amerika BirleลŸik Devletleriโ€™nden geri adฤฑm mantฤฑฤŸฤฑndaki adฤฑm, sรผreci nasฤฑl etkileyecek bundan sonrasฤฑ iรงin, nasฤฑl olmalฤฑ sรผreรง?

Bizim atmฤฑลŸ olduฤŸumuz adฤฑm birilerine gรถvde gรถsterisi deฤŸil, sadece Tรผrkiyeโ€™de gรถrev yapmakta olan bรผyรผkelรงilerin Tรผrkiyeโ€™nin iรง iลŸlerine mรผdahil olmamasฤฑ anlamฤฑndadฤฑr. Herhangi bir bรผyรผkelรงi gรถrev yaptฤฑฤŸฤฑ รผlkenin iรง iลŸlerine mรผdahale yetkisine sahip deฤŸildir. Viyana SรถzleลŸmesinin 41โ€™inci maddesini bunlarฤฑn benden daha iyi bilmeleri lazฤฑm. ร‡รผnkรผ bรผyรผkelรงilerin kendileriyle ilgili bu tรผr sรถzleลŸmeleri adฤฑm adฤฑm uygulamasฤฑ lazฤฑm, adฤฑm adฤฑm takip etmesi lazฤฑm. Kaldฤฑ ki sen Tรผrkiyeโ€™de gรถrev yapฤฑyorsun; Tรผrkiyeโ€™de gรถrev yapan bir bรผyรผkelรงi, Tรผrkiyeโ€™nin bir kabile devleti olmadฤฑฤŸฤฑnฤฑ bilmesi lazฤฑm. Tรผrkiye gibi bรถyle kadim bir tarihe sahip olan bu รผlkede gรถrev yapan bรผyรผkelรงi neyin nereye varacaฤŸฤฑnฤฑ รงok iyi bilmesi lazฤฑm. EฤŸer bunu bilmiyorsa Viyana SรถzleลŸmesinin 41โ€™inci maddesini onlara hatฤฑrlatmฤฑลŸ olduk. Olay bu kadar basit.

Tabi Amerikaโ€™nฤฑn bรผyรผkelรงisi de bu iลŸe karฤฑลŸtฤฑฤŸฤฑ iรงin herhalde Biden nezaket gรถsterisinde bulundu ve ilk aรงฤฑklama oradan geldi. Zaten Amerikaโ€™dan aรงฤฑklama gelince diฤŸer 9 tanesi de ona tabi olmak suretiyle bu iลŸ bรถylece kapanmฤฑลŸ oldu.

– ABD ve bรผyรผkelรงiler krizini konuลŸurken, bir yandan Amerika gazetelerinde bazฤฑ manลŸetler gรถrdรผk bugรผn. Sizinle ilgiliydi o manลŸetler; โ€œErdoฤŸan krizden kaรงtฤฑ, geri adฤฑm attฤฑโ€ gibiโ€ฆ Bunlarฤฑ nasฤฑl deฤŸerlendiriyorsunuz?

Ben nasฤฑl geri adฤฑm attฤฑm? Ben taarruzdayฤฑm. Benim kitabฤฑmda geri adฤฑm atmak yok.

‘Biz bildiฤŸimizi okuruz’

-10 bรผyรผkelรงiyle ilgili kriz bitti ama bir taraftan da Avrupa Konseyiโ€™ndeki sรผreรง devam ediyor. Avrupa Konseyi Bakanlar Komitesi kasฤฑmฤฑn sonunda Tรผrkiyeโ€™nin sรถzleลŸmeyi ihlal edip etmediฤŸine iliลŸkin olarak bir sรผreรง baลŸlatabilir. Bununla ilgili olarak deฤŸerlendirmeniz nedir? ร‡รผnkรผ eฤŸer bu tarihe kadar Osman Kavala serbest bฤฑrakฤฑlmazsa, AฤฐHMโ€™in vereceฤŸi bir gรถrรผลŸ bu anlamda belirleyici olacak herhalde. Ne sรถylersiniz acaba? Beklentiniz nedir?

Benim herhangi bir beklentim yok. Benim sadece tek beklentim var; biz bildiฤŸimizi okuruz. Konsey bildiฤŸini mi okur; okusun. Onlar ne okuyor; dinleriz, gรถrรผrรผz. AฤฐHMโ€™inkini de Konseyโ€™inkini de dinleriz; dinledikten sonra da biz รผzerimize dรผลŸeni yaparฤฑz. GereฤŸi neyse bunu yapacaฤŸฤฑz. Ben Tรผrkiye Cumhuriyetiโ€™nin CumhurbaลŸkanฤฑ olarak bu makamda bulunduฤŸum sรผrece รผzerime dรผลŸen gรถrevi dรถrt dรถrtlรผk yaparฤฑm. Acaba ลŸu ne der, bu ne der; bunlara hiรง bakmam. Benim aldฤฑฤŸฤฑm terbiye bu, yetiลŸme tarzฤฑm bu. ร–lene kadar da aynen bu istikamette devam ederim, devam edeceฤŸim.

-10 bรผyรผkelรงi hadisesi yaลŸanฤฑrken sizin duruลŸunuz, tepkiniz, tavrฤฑnฤฑz ortadaydฤฑ ancak รถrneฤŸin CHP Lideri Kemal KฤฑlฤฑรงdaroฤŸlu baลŸta olmak รผzere bazฤฑ รงevrelerden de โ€œNazikรงe uyarฤฑyorlar, bunlara neden tepki gรถsteriyorsunuz?โ€ gibi buna benzer aรงฤฑklamalar geldi. Bazฤฑlarฤฑ da โ€œNon grata ilan etmek bizi yalnฤฑzlaลŸtฤฑrฤฑrโ€ dedikten sonra, onlar geri adฤฑm attฤฑktan sonra da bunun bir diplomatik baลŸarฤฑ olduฤŸunu sรถylemeye baลŸladฤฑlar. Bunu nasฤฑl deฤŸerlendiriyorsunuz?

Bunlardan biri de geรงmiลŸte Bakรผโ€™de bรผyรผkelรงi olarak gรถrev yapmฤฑลŸtฤฑ, ลŸimdi CHPโ€™de gรผya siyaset yapฤฑyor. ฤฐlham Beyโ€™le konuลŸurken o bile โ€œBen bu adamฤฑ bir daha bu kapฤฑdan iรงeri sokmamโ€ dedi. ร‡รผnkรผ Azerbaycanโ€™a da ihanet etti. Sen รถnce bir defa bรผyรผkelรงilik yaptฤฑฤŸฤฑn รผlkenin siyasetine saygฤฑlฤฑ olmayฤฑ รถฤŸren. Bunu รถฤŸrenmedi ki bu adam. ลžu anda da rastgele iลŸte nasฤฑl olduysa siyaset yapฤฑyor. Biz bu tรผr siyasetรงileri cepten รงฤฑkarฤฑyoruz. Bunlarฤฑn siyaseti รถฤŸrenmeleri iรงin daha รงok fฤฑrฤฑn ekmek yemeleri lazฤฑm. Bunlar bรผyรผkelรงilik yapmฤฑลŸ, siyasetรงilik deฤŸil. Siyasetรงilik baลŸka bir ลŸey, bรผyรผkelรงilik baลŸka bir ลŸey.

‘Biden’la Glasgow’da gรถrรผลŸeceฤŸiz’

– Roma ve Glasgow’da dรผnya liderleriyle gรถrรผลŸeceksiniz, hem G20 hem BM ฤฐklim Zirvesi kapsamฤฑnda. ร–zellikle ABD BaลŸkanฤฑ Joe Biden ile gรถrรผลŸmenizde hangi baลŸlฤฑklar masada olacak? Daha รถnce ABD F-16 ile ilgili talebini iletmiลŸti. Bu konuda teknik gรถrรผลŸmeler sรผrรผyor. Bu gรถrรผลŸmeler ne aลŸamada? Biden’dan ne gibi taleplerimiz olacak?

Romaโ€™nฤฑn gรผndemi ile Glasgowโ€™un gรผndemi ลŸu anda deฤŸiลŸmiลŸ gibi gรถzรผkรผyor. Bรผyรผk ihtimalle Romaโ€™da deฤŸil ama Glasgowโ€™da gรถrรผลŸmemiz olacak. Bu gรถrรผลŸmede de tabi ki en รถnemli maddemiz; malum bizim F-35 konumuz var. F-35โ€™le ilgili olarak bizim 1 milyar 400 milyon dolarlฤฑk yapmฤฑลŸ olduฤŸumuz bir รถdeme var. Bu รถdemeyle ilgili olarak da tabi ki bunun bize geri รถdeme planฤฑnฤฑn nasฤฑl olacaฤŸฤฑnฤฑ kendileriyle gรถrรผลŸmemiz gerekecek. Bu konuda mรผkaleme ne getirecek ne gรถtรผrecek; onu kendileriyle gรถrรผลŸerek รถฤŸreneceฤŸiz. Alt dรผzeyde aldฤฑฤŸฤฑmฤฑz bazฤฑ bilgiler var. Bize F-16 verme konusunda gelen bazฤฑ bilgilerโ€ฆ Bize gelen bilgi, bunlarla bu iลŸi รถdeme gibi bir plan olduฤŸu yรถnรผnde. Bu doฤŸru mudur, deฤŸil midir; bunlarฤฑ kendilerinden รถฤŸreneceฤŸiz. En รผst dรผzeyde de bunu tabi benim Sayฤฑn Biden ile konuลŸmam isabetli olacaktฤฑr. EฤŸer bรถyleyse ona gรถre bir anlaลŸma yoluna gitmiลŸ olacaฤŸฤฑz.

‘Bahรงeli, yรผzde 7’yi kabul etti’

– MHP Lideri Sayฤฑn Devlet Bahรงeli ile รถnceki bir gรถrรผลŸme gerรงekleลŸtirdiniz. Bu gรถrรผลŸmede Siyasi Partiler Kanunu ve yeni Anayasa รงalฤฑลŸmasฤฑ gรผndeme geldi mi? Cumhur ฤฐttifakฤฑ olarak bu ortak teklifinizi ne zaman kamuoyuyla paylaลŸacaksฤฑnฤฑz? Tarih, takvim belli mi?

Tarih, takvimden รถte bizim ลŸu anda Cumhur ฤฐttifakฤฑ ile mรผลŸterek attฤฑฤŸฤฑmฤฑz adฤฑmฤฑ Sayฤฑn Genel BaลŸkan ile gรถrรผลŸme imkanฤฑmฤฑz oldu. MHPโ€™den Anayasa รงalฤฑลŸmasฤฑyla ilgili hazฤฑrlฤฑklar bize gelmiลŸti. Bu bizim รงalฤฑลŸmalarฤฑmฤฑza da aynฤฑ ลŸekilde bir destek oldu. Onu da zaten planlฤฑyoruz, deฤŸerlendiriyoruz. Seรงim Yasasฤฑ ve Siyasi Partiler Kanunuโ€™yla ilgili de Feti Beyโ€™in bizim arkadaลŸlara vermiลŸ olduฤŸu รงalฤฑลŸma metni de arkadaลŸlarฤฑmฤฑzฤฑn elinde. Burada รถzellikle yรผzde 5, yรผzde 7 meselesi gรผndemdeydi. Bu konuda Devlet Bey, benim yรผzde 7 teklifimi kendileri de aynen kabul ettiler. โ€œBu noktada siz nasฤฑl uygun gรถrรผyorsanฤฑz bizim iรงin o kabuldรผrโ€ dediler. Dolayฤฑsฤฑyla bu yรผzde 7 meselesinin Kanunda bu ลŸekilde olmasฤฑnฤฑ bizler de arkadaลŸlarฤฑmฤฑza sรถyleyeceฤŸiz. Onun รผzerinden hareket edeceฤŸiz. ร–bรผr tarafta tabi Anayasa ile ilgili รงalฤฑลŸmalarฤฑmฤฑz da aynen devam edecek. ArkadaลŸlarฤฑmฤฑz bu รงalฤฑลŸmayฤฑ tamamen bitirdikten sonra o da Meclis gรผndemine gelecektir. Ama biz de tabi Meclisโ€™te bir altyapฤฑnฤฑn olmasฤฑnฤฑn gereฤŸine inanฤฑyoruz. Bu konuda gรถnรผl arzu ediyor ki Meclisโ€™teki diฤŸer siyasi partiler de buna hazฤฑr olsunlar, onlar da bu konuda โ€œTamam biz de yaparฤฑzโ€ desinler ama ลŸu anda onlardan aldฤฑฤŸฤฑmฤฑz ses seda tam aksine, bรถyle bir ลŸey yok.

‘Allah bunlarฤฑn eline bu milleti dรผลŸรผrmesin’

– Son zamanlarda รถzellikle milli olan bรผtรผn kurumlar saldฤฑrฤฑ altฤฑnda. Bunlar iรงerisinde TรœGVA da var; TรœRGEV de ENSAR da var. ร‡ok ciddi iftiralar atฤฑldฤฑ, รงok ciddi saldฤฑrฤฑlar yapฤฑldฤฑ. Bu vakฤฑflar neden saldฤฑrฤฑ altฤฑnda?

Bay Kemal ve yandaลŸlarฤฑ bir defa hukuk tanฤฑmaz bir gรผruh. Diyelim ki TรœGVA 10 yฤฑllฤฑk bir anlaลŸmayla adadaki bu yeri kiralamฤฑลŸ. AnlaลŸma 10 yฤฑllฤฑk bir sรผre tanฤฑdฤฑฤŸฤฑ halde daha รผรงรผncรผ yฤฑldayken kalkฤฑp bunlarฤฑn kiraladฤฑklarฤฑ yeri zabฤฑtalarla basฤฑp oradan bรผtรผn demirbaลŸ eลŸyalarฤฑna varฤฑncaya kadar hepsini dฤฑลŸarฤฑ atma gayretleri bir defa bunlarฤฑn tฤฑynetini gรถstermektedir, bunlarฤฑn cibilliyetini gรถstermektedir. Bu konuyla ilgili de aรงฤฑklamalarฤฑ ilgili bรผtรผn arkadaลŸlarฤฑm yaptฤฑlar, yapฤฑyorlar. Aynฤฑ ลŸey TรœRGEV iรงin geรงerli, aynฤฑ ลŸey ENSAR iรงin geรงerli. Her tรผrlรผ iftirayฤฑ attฤฑlar, her tรผrlรผ yalan dolanฤฑ sรถylediler. Bu bir ลŸeyi gรถsteriyor, bunlarฤฑn ne denli hukuk tanฤฑmaz olduฤŸunu ortaya koyuyor. EฤŸer bunlarda hukuka saygฤฑ olsa, zaten bรถyle bir adฤฑmฤฑ da atmazlar, atamazlar. Bu bir ลŸeyi daha ifade ediyor, Allah bunlarฤฑn eline bu milleti dรผลŸรผrmesin. Bunlarฤฑn eline bu รผlke kalacak olursa, bu รผlkede nelerin olacaฤŸฤฑnฤฑ, olabileceฤŸini artฤฑk dรผลŸรผnรผn. Bunlarฤฑn yapmayacaklarฤฑ iลŸ yok. ฤฐnsanlarฤฑn sฤฑrtฤฑndaki ceketi bile alฤฑr bunlar. BaลŸka bir ลŸey sรถylememe gerek var mฤฑ?

‘MaaลŸ รถdeyemezler’

– GeรงtiฤŸimiz gรผnlerde CHP Genel BaลŸkan Yardฤฑmcฤฑsฤฑ Seyit Torun, โ€œBiz belediyeler olarak hรผkรผmetten eลŸit kaynak alamฤฑyoruz, Belediyeler BirliฤŸinden alamฤฑyoruzโ€ gibi CHPโ€™li belediyelerin ayrฤฑmcฤฑlฤฑฤŸa tabi tutulduฤŸu yรถnรผnde bir basฤฑn toplantฤฑsฤฑ yaptฤฑ. Hizmet รผretemeyiลŸlerinin bir bahanesi mi oluyor bu? Nasฤฑl deฤŸerlendiriyorsunuz?

Hepsi yalan. Bir defa yasal olarak belediyelerin haklarฤฑ neyse bu haklarฤฑnฤฑ ฤฐller Bankasฤฑna yรถnelik olanฤฑ oradan, Hazine Maliyeโ€™den almalarฤฑ gerekeni oradan hiรง istisnasฤฑz kesinlikle alฤฑyorlar. Bunlar bu parayฤฑ almamฤฑลŸ olsalar ayakta duracak mecalleri kalmaz, maaลŸ รถdeyemezler, yatฤฑrฤฑm yapamazlar, o derece ciddi manada sฤฑkฤฑntฤฑya girerler. Bรผtรผn bunlarฤฑ aldฤฑklarฤฑ iรงindir ki bu kadar rahat saฤŸa sola parayฤฑ daฤŸฤฑtฤฑyorlar. Bu dediฤŸiniz isim demek ki ne maliyeyi biliyor ne vergi denilen olayฤฑ biliyor ne de belediyelerin hangi kaynaklardan nasฤฑl gelir elde ettiฤŸini biliyor. Bunlarฤฑn hiรงbirini bilmiyor. ร–nce bunu รถฤŸrensin. CHPโ€™li belediyelerde hizmetlerin ne kadar aksadฤฑฤŸฤฑnฤฑ, ne kadar eksik olduฤŸunu herkes gรถrรผyor.

‘CHP ve HDPโ€™nin verecekleri oy zaten belliydi’

– TBMMโ€™de TSKโ€™nฤฑn terรถrle mรผcadele iรงin sฤฑnฤฑr รถtesine operasyon yapmasฤฑna izin veren tezkere geรงti. Ama CHP grup kararฤฑ olarak โ€œhayฤฑrโ€ oyu verdi tezkereye. Daha รถncesinde de HDP eลŸ baลŸkanlarฤฑnฤฑn tezkereyle ilgili โ€œhayฤฑrโ€ oyu verilmesi รงaฤŸrฤฑsฤฑ vardฤฑ CHPโ€™ye. Bir anlamda HDPโ€™nin รงaฤŸrฤฑsฤฑna olumlu yanฤฑt vermiลŸ oldular. โ€œCHP yerli, milli deฤŸilโ€ diyoruz ama bu รงok sembolik oldu aรงฤฑkรงasฤฑ. Hakikaten CHPโ€™li seรงmeni bile ลŸaลŸฤฑrtacak denli bir durum. ร‡รผnkรผ halihazฤฑrda Tรผrkiye sฤฑnฤฑrฤฑn รถtesinden terรถr tehdidiyle muhatap. Sizin deฤŸerlendirmenizi merak ediyoruz.

Bunlardan farklฤฑ bir ลŸey beklenir mi kiโ€ฆ CHP ve HDPโ€™nin verecekleri oy zaten belliydi. Bunlar cibilliyetlerinin gereฤŸini yaptฤฑlar. Orada sadece ฤฐP farklฤฑ bir karar ortaya koymuลŸ oldu ama HDP ile CHP orada zillet ittifakฤฑ olarak cibilliyetlerinin gereฤŸini yaptฤฑlar. Biz terรถrle mรผcadeleyi onlarฤฑn desteฤŸini alarak deฤŸil, onlarฤฑn desteฤŸinin tamamen dฤฑลŸฤฑnda zaten sรผrdรผrรผyoruz. Bundan sonra da yine aynฤฑ kararlฤฑlฤฑkla terรถrle mรผcadelemizi sรผrdรผreceฤŸiz. Hiรง endiลŸeniz olmasฤฑn, terรถrle mรผcadelede millet bizimle beraber. Ordumuz, jandarmamฤฑz, bu noktada bizlerle beraber. Biz terรถrle mรผcadelemizi kararlฤฑ bir ลŸekilde de Gabarโ€™da, Cudiโ€™de, Tendรผrekโ€™te, Bestler-Derelerโ€™de, sฤฑnฤฑr รถtesinde, sฤฑnฤฑr berisinde her yerde sรผrdรผrรผyoruz.

Canlฤฑ Dรถviz Kurlarฤฑ

AdAlฤฑลŸ โ‚บSatฤฑลŸ โ‚บDฤŸลŸ.%
DOLAR 46.408446.4792-0.02%
EURO 53.25153.35520.15%
JAPON YENฤฐ 3.4623.477-0.17%
ฤฐSVฤฐร‡RE FRANKI 57.490657.6227-0.3%
STERLฤฐN 61.425661.59680.32%
ร‡ฤฐN YUANI 6.83846.8528-0.11%
RUS RUBLESฤฐ 0.63270.63420.01%

Canlฤฑ Altฤฑn Fiyatlarฤฑ

AdSatฤฑลŸ โ‚บDฤŸลŸ.%
ALTIN/ONS ($)4155.83-1.28%
SPOT ALTIN GRAM (TL)6205.50-1.3%
GRAM ALTIN SERBEST P.6309.65-1.48%
SPOT GรœMรœลž GRAM (TL)96.80-1.39%
KรœLร‡E ALTIN (DOLAR)135100.000.3%
HAS ALTIN GRAM (TL)6174.47-1.3%
SPOT ALTIN KG (TL)132945.00-1.28%
CUMHURฤฐYET ALTINI (TL)42415.000.31%
GรœMรœลž/ONS ($)64.83-1.35%

Canlฤฑ Kripto Paralar

KriptoSonDฤŸลŸ. (%)
Bitcoin 64119.72 0.1426%
Ethereum 1728.18 -0.7571%
Tether USDt 1.00 -0.0316%
BNB 589.16 0.3977%
Solana 74.02 2.7243%
USDC 1.00 0.0026%
XRP 1.15 0.0214%
Dogecoin 0.08 -0.4568%
Toncoin 1.69 3.6775%
Cardano 0.16 -0.2027%
Shiba Inu 0.00 -0.5567%
Avalanche 6.32 2.8785%

KรถลŸe Yazarlarฤฑ

Son Eklenen Haberler

Reklam