Batฤฑ Balkan รผlkeleri Sฤฑrbistan‘ฤฑn baลkenti Belgrad’ฤฑn ev sahipliฤinde yenilenebilir enerji alanฤฑnda yatฤฑrฤฑm yapma imkanlarฤฑnฤฑ ele almak iรงin bir araya geldi.
Belgrad’daki Norveรง-Batฤฑ Balkanlar ฤฐล Forumu’na, ev sahibi Sฤฑrbistan Cumhurbaลkanฤฑ Aleksandar Vucic’in yanฤฑ sฤฑra Arnavutluk Baลbakanฤฑ Edi Rama, Kuzey Makedonya Baลbakanฤฑ Dimitar Kovacevski, Karadaฤ Baลbakanฤฑ Dritan Abazovic, Bosna Hersek Bakanlar Konseyi Baลkanฤฑ Zoran Tegeltija ve Norveรง Enerji Bakan Yardฤฑmcฤฑsฤฑ Andreas Eriksen katฤฑldฤฑ.
Dรผzenlenen ortak basฤฑn toplantฤฑsฤฑnda konuลan Vucic, รผlkesinin ayakta kalabilmesi iรงin enerji alanฤฑnda daha รงok yatฤฑrฤฑm yapฤฑlacaฤฤฑnฤฑ, enerji ile ilgili kฤฑsmฤฑn Norveรง iล birliฤinde gerรงekleลtirileceฤini sรถyledi.
Rama, enerji alanฤฑnda ortak hareket edilmesi gerektiฤini sรถyleyerek “Bizler bรผyรผk รผlke deฤiliz. Tek baลฤฑmฤฑza hareket edersek bazฤฑ ลeyler รงok daha masraflฤฑ olabilir. Bu baฤlamda, bรถlgesel bir tutum sergilemeliyiz.” diye konuลtu.
Kovacevski, Batฤฑ Balkan รผlkelerinin yeลil enerji potansiyelini kullanabileceklerini belirterek bรถlgenin yeลil enerji รผretim merkezi olarak kalkฤฑnabileceฤini vurguladฤฑ.
Abazovic, baลta Norveรง olmak รผzere ฤฐskandinav รผlkelerinin enerji alanฤฑndaki tecrรผbelerinden faydalanmak istediklerine iลaret ederek yeni enerji tesislerinin inลa edilmesinin hedeflenmesi gerektiฤini dile getirdi.
Tegeltija, รผlkesinin enerji aรงฤฑsฤฑndan รงok merkezi bir รผlke olmadฤฑฤฤฑnฤฑ iลaret ederek “Bosna Hersek’te tรผketilenin รผstรผnde elektrik enerjisi รผretiliyor. Bosna Hersekโte elektriฤin yรผzde 60โฤฑ termik santraller kanalฤฑyla รผretiliyor. Mevcut kapasitesinin modernize edilmesi adฤฑna tรผm yatฤฑrฤฑmlara aรงฤฑฤฤฑz.” dedi.







