ฤฐklim dรผลรผnce kuruluลu TransitionZero tarafฤฑndan yapฤฑlan araลtฤฑrmaya gรถre, sฤฑcaklฤฑk artฤฑลlarฤฑnฤฑ 1,5 Santigrat derecede tutma ลansฤฑna sahip olmak iรงin dรผnyanฤฑn 2030’dan รถnce yaklaลฤฑk 3.000 kรถmรผrle รงalฤฑลan elektrik santralini kapatmasฤฑ gerekecek.
Glasgow’daki BM COP26 iklim deฤiลikliฤi zirvesinden gรผnler รถnce yayฤฑnlanan bir raporda TransitionZero, ลu anda dรผnya genelinden 2.000 GW’tan fazla kรถmรผrle รงalฤฑลan elektrik santralinin faaliyette olduฤunu ve bunun hemen hemen yarฤฑ yarฤฑya azaltฤฑlmasฤฑ gerektiฤini bildirdi. Bunun, bundan on yฤฑlฤฑn sonuna kadar gรผnde yaklaลฤฑk bir birimin kapatฤฑlmasฤฑnฤฑ gerektirdiฤi belirtildi.
Yaklaลฤฑk 1.000 gigawatt’lฤฑk kรถmรผrle รงalฤฑลan kapasiteyi kapatma ihtiyacฤฑnฤฑn, dรผnyadaki kรถmรผr yakฤฑtlฤฑ santrallerin yaklaลฤฑk yarฤฑsฤฑnฤฑn sahibi olan รin’in daha temiz elektriฤe geรงiลini hฤฑzlandฤฑrma sorumluluฤunu yรผkleyeceฤi belirtildi.
TransitionZero analisti ve raporun yazarฤฑ Matt Gray, “Mantฤฑklฤฑ sonuรง, รงabalarฤฑn yarฤฑsฤฑnฤฑn รin’den gelmesi gerekeceฤidir” dedi.







